حد و مرزهای اینستاگرام که باید جدی بگیرید!

محدودیت‌های اینستاگرام

محدودیت‌هایی که در این مقاله مطرح شده برای پیج ‌هایی است که حداقل ۶ ماه از زمان ساخت آن‌ها  می‌گذرد. 

مکان ساعتیروزانه 
پست نامحدودنامحدود
استوری۱۰۰
لایک ۱۲۰۳۰۰- ۵۰۰ 
کامنت ۲۰۰
فالو ۱۰۱۰۰ تا ۱۵۰
آنفالو۶۰۱۵۰
دایرکت ۵۰-۷۰
تگ کردن۲۰ (تک اسلاید)۳۵ (چند اسلایدی)
هشتگ هر پست ۳۰ تا
محدودیت‌های اینستاگرام

محدودیت‌های دایرکت 

چند نکته را هنگام ارسال دایرکت مستقیم باید رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید: 

یک متن رو عینا برای همه ارسال نکنید.

اگر هر روز دایرکت‌های زیادی دریافت می‌کنید پاسخگویی به آنها را در فاصله‌های زمانی مختلف انجام دهید که به محدودیت برخورد نکنید.
یا با استفاده از سرویس ریپلای می‌تونید پیام‌ها رو به صورت گروهی توی پنل ریپلای پاسخ بدید.

محدودیت‌های تگ کردن در پست‌ها

چند نفر را می‌توان در هر پست اینستاگرام تگ کرد؟

اگر پست تک اسلایدی داشته باشید ۲۰ نفر را میتوانید تگ نمایید. 

برای پست‌های اسلایدی ۳۵ فرد را میتوان روی پست تگ کرد.. 

محدودیت‌های هشتگ 

در هر پست حداکثر ۳۰ هشتگ را می‌توان استفاده کرد.

محدودیت‌های پست‌گذاری

روزانه در اینستاگرام چند پست را می‌توان آپلود کرد؟

اینستاگرام برای پست‌گذاری محدودیتی را در نظر نگرفته و برای گذاشتن پست‌های زیاد در یک روز بهتر است بین مدت زمان انتشار هر یک مدت زمانی را مثلا چند دقیقه یا چند ساعت فاصله بیاندازید. 

اگر به یک‌باره در یک روز پست‌های خیلی زیادی را آپلود کنید الگوریتم اینستاگرام ممکن است شما را به عنوان ربات تشخیص دهد و به مدت محدودتی اکانت‌تان را بلاک کند. 

محدودیت‌های حذف پست 

از قسمت فید چند پست را می‌توان حذف کرد؟

در هر دقیقه بدون محدودیت می‌توان پست‌ها را حذف کرد. 

محدودیت‌های اینستاگرام برای پیج‌های تازه تاسیس 

پیج‌هایی که به تازگی ساخته شده‌اند از سمت اینستاگرام محدودیت‌هایی دارند که رعایت آنها برای یک ماه اول ضروری است. 

فاصله زمانی که برای هر نوع فعالیت در اینستاگرام باید در نظر گرفت بین ۳۰ تا ۵۰ ثانیه است. 

محدودیتی که برای انتشار پست باید رعایت کرد، انتشار حداکثر پنج پست در هر یک روز است.

توصیه می‌کنیم که بین انتشار هر پست حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. 

مجموع فعالیت‌هایی که در یک روز انجام می‌دهید تعداد مجاز آن ۵۰۰ فعالیت است. که شامل فالو، لایک، آنفالو و… می‌باشد. 

محدودیتی که در ارسال دایرکت مستقیم وجود دارد حدود ۲۰ تا ۵۰ دایرکت در هر یک روز است. 

بعد از ۴ هفته به مرور می‌توانید این تعداد را افزایش دهید. 

محدودیت‌های استوری

در یک روز تعداد مجاز استوری ۱۰۰ تا است. 

مدت زمان هر استوری ۱۵ ثانیه است که در صورت طولانی تر بودن آن را به صورت خودکار کوتاه میکند. 

ابعاد استوری ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. 

محدودیت‌های هایلایت ها

هایلایت‌ها دایره های زیر بیوی هر پیج اینستاگرامی است. 

ظرفیت عنوان هایلایت‌ها ۱۲ کاراکتر است. 

تعداد هایلایت‌هایی که می‌توان ایجاد کرد نامحدود است. 

در هر هایلایت ۱۰۰ استوری قرار می‌گیرد.

محدودیت‌های پروفایل 

ظرفیت نمایش اسم پروفایل ۳۰ کاراکتر است. 

بیوی اینستاگرام از ۱۵۰ کاراکتر پشتیبانی می‌کند.

در کپشن میتواند از ۲۲۰۰ کاراکتر استفاده کرد. 

در هر وسیله میتوان به ۵ اکانت اینستاگرام وارد شد. 

ٰچرا اینستاگرام این محدودیت‌ها را در نظر گرفته است؟

به جهت محدود کردن اکانت‌های فیک و اسپم اینستاگرام اینگونه محدودیت‌ها را اعمال میکند. 

اکانت‌های فیک معمولا لایک می‌کنند، کامنت می‌گذارند و دایرکت‌های زیادی می‌فرستند که به صورت سریع همه این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند. 

رفتار اکانت‌های فیک و اسپم شبیه رفتار ربات‌ها است. در حالیکه اینستاگرام خواهان آن است که افراد واقعی از این برنامه استفاده کنند. 

زمانی که محدودیت‌ها را رعایت نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

دو اتفاق رخ می‌دهد:

  1. اکشن بلاک: در صورت رخ دادن این اتفاق پاپ‌آپی با مضمون “Try again later” (مجدد تلاش نمایید) دریافت خواهید کرد. 
  2. حذف شدن اکانت: اکانت شما ممکن است مسدود یا حذف شود آن هم ممکن است به صورت موقت یا حتی دائمی باشد!

پیشنهادات مفید برای جلوگیری از بلاک و محدود شدن 

نکته خیلی مهم این است که مانند ربات رفتار نکنید. 

در ادامه ۳ نکته ذکر شده که می‌توانید آنها را رعایت کنید:

۱. کم کردن سرعت 

فعالیت‌های زیادی را در مدت زمان کم و به صورت ناگهانی انجام ندهید. 

برای مثال سریعا تعداد زیادی پست را لایک نکنید یا کامنت نگذارید. 

۲. بین فعالیت‌های خود فاصله زمانی قرار دهید

به منظور پرهیز از مسدودی، فعالیت‌های خود را در زمان های مختلف تقسیم‌بندی کنید. 

به عنوان مثال:

صبح‌ها: پاسخگویی به کامنت‌ها

عصرها: لایک و کامنت‌گذاری بر روی پست‌های سایر پیج‌ها 

۳. از اکانت خود به صورت مرتب استفاده کنید و فعال باشید. 

اگر شما برند جدید خود را ثبت کرده‌اید سعی کنید که در اکانت‌تان به صورت منظم فعالیت کنید. 

این فعالیت‌ها شامل لایک کردن، فالو، آنفالو و… می‌شود. اگر چه که نباید فعالیت‌های زیاد را در مدت زمان کم و به صورت یکباره انجام داد. 

در انتها به این نتیجه می‌رسیم که برای فعالیت در اینستاگرام نباید رفتار های ربات گونه داشت و همچنین به محدودیت‌های اشاره شده توجه کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *