وقتی عزم سفر کرده باشیم قبل از حرکت مشخص میکنیم که قصد دیدن کجاها را داریم. برای ساخت اکانت اینستاگرام هم همینطور هست و هدفمان را از ابتدا مشخص میکنیم تا بتوانیم یک مسیر درست و لذتبخش را برویم.
هدفی که برای ساختن پیج اینستاگرامی میتوانید داشته باشید از دو حالت خارج نیست یکی این که پیجی را تاسیس کنید تا در آن از روزمرگیهای خود بگویید و آنها را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید.
هدف دیگر این است که با پیج اینستاگرام بتوان پلنهای درآمدزایی را اجرا کرد و به کمک آن طعم شیرین پول را چشید.
به خاطر همین دو هدف، اینستاگرام دو رویکرد برای پیجها در نظر گرفته است که یکی از آنها برای پیجهای شخصی (personal) است و دیگری برای پیجهای بیزینسی (business).

هر چند هدفهایی که گفتیم قانونهای نانوشته نیستند و میتوانند در وسط راه تغییر کنند و مسیر پیجها را از شخصی به بیزینسی تغییر دهند یا برعکس.
در این مطلب از ریپلای با فایدههایی که بیزینسی کردن پیج برای شما به ارمغان میآورد آشنا میشوید و اگر با دقت این مطلب را بخوانید به آمارهای ارزندهای از پیجتان خواهید رسید.
فایدههای بیزینسی کردن اینستاگرام
زمانی که پیج شما بیزینسی باشد به امکانات جذابتری دسترسی خواهید داشت که در این مطلب به تک تک آنها پرداخته شده است. تا انتها همراهمان باشید.
ایجاد دکمه تماس
بیشتر آدمها بعد از آشنایی با افراد جدید شماره آنها را میگیرند و ارتباط خود را با آنها از طریق تماس تلفنی برقرار میکنند.
این روند در ملاقاتها و دیدوبازدیدهای مجازی آدمها تکرار میشود. اگر شما در پیجتان به معرفی محصولات و خدمات میپردازید آدمها بعد از اینکه پیج شما را دیدند و اطلاعاتی کلی دریافت کردند ممکن است تمایل به برقراری تماس تلفنی داشته باشند.
زمانی که پیجتان حالت بیزینسی باشد اینستاگرام یک دکمه را در پروفایل برای برقراری ارتباط کاربران با شما ایجاد میکند که کافی است شماره خود را در آن وارد کنید.
کاربران با کلیک کردن روی آن به طور خودکار به قسمت تماس میرود.
شما همچنین میتوانید روی اکانت اینستاگرام خود واتساپ را متصل نمایید.
پیشنهاد میکنیم: نحوه متصل کردن واتساپ در اینستاگرام
دسترسی به ابزار آنالیز اینستاگرام
هر کدام از ما زمانی که کاری میکنیم دوست داریم اطلاعاتی در مورد آن داشته باشیم. مثلا بعد از گذاشتن یک پست در اینستاگرام دوست داریم بدانیم چه نفر آن را دیدهاند چند نفر بعد از دیدن آن را برای دیگران فرستادهاند یا چند نفر آن را در اکانت خود ذخیره کردهاند.
هنگامی که پیج شما بیزینسی باشد تمام این آمارها و بیشتر از آن را در قالب اعداد و نمودارهای جذاب خواهید دید.
جذاب بودن این موضوعات یک طرف، دادن خط و مشی برای ادامه دادن مسیر پیج یا تغییر آن طرف دیگر.
شما با داشتن آمار پیجتان متوجه میشوید که کاربرانتان عاشق چه محتواهایی هستند یا از چه نوع محتواهایی استقبال نمیکنند.
چند نمونه از اطلاعاتی که در آنالیز اینستاگرام میتوانید داشته باشید در زیر آورده شده است:
هر یک از این اطلاعات برای هر نوع از محتواها مثلا استوری، پست، ریلز و… متفاوت است.
امکان پاسخ فوری در دایرکت
همهی ماها زمانی که یک بازی انجام بدیم که حالت یکنواخت داشته باشه و تکراری باشه برامون حوصله سر بر میشه و کلافه مون میکنه.
این اتفاق تکراری توی دایرکت اینستاگرام هم وقتی رخ میده که مجبوری هر روز به کلی از آدمها جوابهای یکسان و تکراری بدی.
البته خبر خوب اینه که وقتی پیج شما بیزینسی باشه خیلی راحت میتونید پاسخهای فوری رو تعریف کنید و بعد با یک کلیک برای کاربرانتون ارسال کنید.
توی این نوع پاسخ فوری یک سری محدودیتها وجود داره که یک نمونه این هست که نمیشه عکسها رو به عنوان پاسخ فوری داشته باشیم.
یک ابزاری که کمک میکنه بتونیم پاسخهای فوری به شکل متن، تصویر و محصول تعریف کنیم ریپلای هست.
با وصل کردن فروشگاه ساز ریپلای که رایگان هم هست میشه محصولات را به همراه قیمت، تصویر و دکمه خرید داخل دایرکت برای مشتری فرستاد.
استفاده از قابلیت فروشگاهی اینستاگرام
زمانی که پیج شما فروشگاهی باشه و محصولاتتون رو بخواین برای کاربرهای اینستاگرام نمایش بدید باید پیجتون بیزینسی باشه.

با این امکان کاربرها پرداخت خود را به صورت آنلاین انجام میدهند که این یه امکان بسیار کاربردی برای پیجهای فروشگاهی است که متاسفانه در کشور ما این قابلیت تحریم شده است.
البته نمیتوان از این قابلیت ویژه اینستاگرام چشمپوشی کرد به همین منظور فروشگاه ساز ریپلای برای کاربران ایرانی و فارسی زبان تهیه شده است.
امکاناتی که در این فروشگاه ساز به کار رفته اگر کمتر نباشد مساوی است با امکاناتی است که فروشگاه اینستاگرام در اختیارتان قرار میدهد و همچنین استفاده از آن کاملا رایگان است.
امکان تبلیغات رسمی در اینستاگرام
روش درآمدی بسیاری از پیجها در اینستاگرام از راه تبلیغات است یک نمونه از آنها سرنا امینی است که مستقیما محصولی را معرفی نمیکند و ماهیت پیج بلاگری است. تبلیغ کردن به صورت رسمی در اینستاگرام دارای امکانات ویژهای است که به دلیل تحریم بودن آن در ایران از توضیحات آن صرفنظر میکنیم تا کمتر دلتان با امکاناتش غش و ضعف برود.
در این مطلب با فایدههایی که بعد از بیزینسی کردن پیج نصیبمان میشود آشنا شدیم و از همراهی شما ممنونیم.